Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Paul S.
TitelStudent Attitudes about MDT Multi-Digit Testing: Analyses from Pioneer Experiences.
Quelle(1987), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Computer Assisted Testing; Higher Education; Scoring; Student Attitudes; Test Construction; Test Format; Test Items
AbstractA recent innovation in the area of educational measurement is MDT multi-digit testing, a machine-scored near-equivalent to "fill-in-the-blank" testing. The MDT method is based on long lists (or "Answer Banks") that contain up to 1,000 discrete answers, each with a three-digit label. Students taking an MDT multi-digit test mark the appropriate three-digit response on special answer sheets for machine scoring. As expected, attitudes about MDT multi-digit testing vary significantly among students at Illinois State University who participated in its pioneer usage. Data from questionnaires given in one semester to 1,440 students show that 41% had unfavorable attitudes toward the testing method, while the remainder were neutral (36%) or had favorable perceptions (23%). This paper examines 10 variables to determine which relate to favorable and unfavorable attitudes about the MDT multi-digit technique. Apart from instructor-related factors, the variables related to favorable attitudes toward MDT testing include greater familiarity/experience with the method and higher academic performance. Five figures are presented, and an appendix contains the survey used (the Survey of Student Opinions about Methods of Educational Testing). (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: